Nabór do grup młodzieżowych

Ktoś kiedyś powiedział, że nie ma złej pogody dla sportowca, a jest tylko zły ubiór. Oczywiście jak każde powiedzenie i to należy traktować z przymrużeniem oka. Prawda jest jednak taka, że dziecko dla prawidłowego rozwoju i budowania odporności powinno spędzać aktywnie czas również w jesienno-zimowej aurze.

Zalety treningu na świeżym powietrzu:
– wzmocnienie odporności organizmu
– lepsze dotlenienie mózgu
– poprawa krążenia i pracy mięśni
– wprawia w dobry nastrój
– dostarczenie witaminy D

Niewątpliwie jesień zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego już teraz warto przygotować dziecko do aktywnego czasu, które spędzi poza domem. W ubieraniu dzieci na jesienne treningi warto stosować „zasadę cebulki”. Mały sportowiec jest zazwyczaj bardziej energiczny od dorosłych, dlatego często wystarczy mu o jedną warstwę mniej. Zbyt ciepło ubrany będzie się pocić i męczyć, co może skutkować zniechęceniem do dalszej aktywności…

Nawet jeśli w porze letniej dziecko biegało czy grało w piłkę w bawełnianym T-shircie, w jesieni taki ubiór może doprowadzić do przeziębienia. Bawełna ma to do siebie, że pomimo właściwości higroskopijnych powodujących wchłanianie potu, nie oddaje go. Stwarza to podłoże do zaziębienia organizmu. Dobrze jest, gdy pierwszą warstwę odzieży stanowi bielizna termoaktywna. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii szybko odprowadza ona pot, zapewniając jednocześnie odpowiednią termoregulację ciała 🙋‍♂️🙋‍♀️🌡️

Wbrew panującej opinii w części społeczeństwa, chcemy jasno wyrazić swoje zdanie, iż treningi na dworze w chłodniejsze dni nie są zagrożeniem dla zdrowia młodych piłkarzy! Warto zaznaczyć, że chłodniejsze powietrze podczas zajęć na dworze mimowolnie wymusza na zawodnikach wzmożoną aktywność. Dzieje się tak, ponieważ organizm oraz mięśnie potrzebują większej ilości ciepła. Ponadto otwarta przestrzeń stwarza możliwości poznawcze i pobudza bardziej do działania niż zajęcia w zamkniętych halach. Poza tym w sali gimnastycznej ze względów bezpieczeństwa nie można przeprowadzić wielu zabaw, gier czy ćwiczeń 😦

Wiele osób błędnie sądzi, że jeśli uchroni swoje dziecko przed deszczem i zimnem to wszelkie zagrożenia związane z chorobami odejdą natychmiastowo. Jest to niestety najczęściej występujący błąd w profilaktyce chorób i zwiększania odporności organizmu. Przez takie postępowanie jedynie osłabiamy organizm młodego człowieka, co doprowadza w konsekwencji do obniżenia jego wytrzymałości na bodźce chorobotwórcze.
Hartowanie organizmu to podstawowa zasada, która powinna dominować w przeciwdziałaniu chorobom i zwiększaniu odporności 💪😁

Po więcej informacji i wskazówek odsyłamy do literatury specjalistycznej czy internetu. Mamy jednak nadzieje, że te kilka rad przyczyni się do pełniejszego rozwoju naszych zawodników

Oficjalna strona klubu Stella Luboń

Miło nam zakomunikować o powstaniu nowej strony klubowej TMS Stella Luboń. Będziemy starali się jak najczęściej podawać na niej ciekawe informacje z życia klubu. Zachęcamy również do odwiedzania naszego profilu facebook